donderdag 7 mei 2015

Wat ruist er door het struikgewas?

Bij mijn laatste bezoekje aan de Stoffenmadam, ik ging niets kopen want ik kwam voor de zeverlappen van Cesar, botste ik op Nancy haar versie van de Lotta skirt van Compagnie M. Tja, jammer, want ik MOEST het patroon mee naar huis nemen en een stofje waarmee ik mijn eerste versie zou maken. Dat ik nooit eerder aan dit patroon begonnen ben! Het is een prachtpatroon!

Het stofje moest net iets meer zijn dan een gewoon stofje. Dus ik koos voor lentefrisse groene blaadjes. Voor het contraststofje dook ik in mijn stofrestjes. Gezien ik toch zo zuinig mogelijk probeer te zijn met mijn kostbare stofrestjes, en ze zo veel mogelijk een nieuwe bestemming wil geven, was de keuze een beetje beperkt om alles uit een beschikbare lap te krijgen die toch mooi paste bij de groene blaadjes. Het werden koningsblauwe veren: een zangvogel in het gebladerte! De zakjes werkte ik af met een paar knoopjes die ik in mijn knopendoos vond: schatten vanuit mijn kindertijd, die mijn moeder niet meer moest hebben... Ik ben helemaal in mijn nopjes met nieuwe rok (en mijn nieuwe patroonaanwinst).
 


4 opmerkingen:

  1. Ik heb het niet zo op fotoprints, maar deze blaadjes vind ik wel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het stofje met de blaadjes ligt al een aantal maanden in de winkel, maar vanaf het eerste moment dat ik het zag wist ik dat ik er iets mee wilde maken. Jammergenoeg voor mijn stoffenkast heb ik dat met veel stofjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, hoe herkenbaar! Leuk patroon hé en de rokken zelf zitten heerlijk! Je hebt een hele mooie versie gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Ook is zou niet snel voor een fotoprint kiezen maar deze is bijzonder. M

    BeantwoordenVerwijderen